24
10/2011
0

Buried (2010)

 

Kérem szépen az a helyzet, hogy jó pár hónapja húztam, halasztottam a Buried című filmet. Őszintén szólva picit féltem attól, hogy csalódok majd a filmben, mert mégis csak végig a koporsóban játszódó filmről van szó, ami azért rosszul is elsülhet. Még akkor is, ha Ryan Reynolds feladata volt az érdeklődés fenntartása és mondjuk hasonló vonalon a Rettegés háza kifejezetten meggyőző volt tőle.

Aztán a napokban csak túl estem a filmen és hát basszus, mi a picsáért vártam ennyit?! Ez nagyon jó film. 

A történetről annyit érdemes tudni, hogy főszereplőnk Paul Conroy egy civil sofőr Irakban, egy koporsóban ébred, pár méterrel a föld alatt, maga mellett pár fényforrással egy mobillal és még pár cókmókkal. Az oxigén fogy, a telefon merül, Conroy pedig minél inkább szeretné elhagyni ideiglenes "lakhelyét".

Ryan Reynolds remek választás volt a szerepre, hiszen azért egy ilyen filmnél talán mondhatjuk, hogy hatványozottan fontos a casting, mert mégis csak szinte tök egyedül viszi a filmet a hátán.

Igaz mindenképpen meg kell jegyeznünk, hogy a Buried nem horror film, inkább egy nagyon faszán összerakott suspense thriller. És tényleg a jobbik fajtából. 
A forgatás egyébként spanyol honban, egészen konkrétan Barcelonában zajlott, úgy hogy talán behúzhatjuk a spanyolok részére az alkotást, annál is inkább, mivel a rendező is egy spanyol úriember, egy bizonyos Rodrigo Cortés, aki eddig írt és rendezett leginkább spanyol filmek esetében.

A forgatókönyv viszont már amerikai kézből való Chris Sparling tollából (billentyűzetéből?), aki eddig nem sok ismert alkotást produkált, bár egy másik általa írt thriller az ATM is hamarosan világot lát.

A hangulat tényleg fosatós és bánom, hogy nem moziban csíptem el a filmet, már csak azért is, mert ott azért köbö háromszor izgalmasabb lett volna, a sötétség és a klausztrofóbia érzés miatt.

Tulajdonképpen csak ajánlani tudom a filmet, nem beszélhetünk arról, hogy unalmas lenne, a vége is baromi eltalált, úgy emelem kalapom a készítők előtt, még akkor is, ha nem vagyok egy Nikolász... 

Ami a pontokat illeti egy 8/10-re jutottam vállalva azt, hogy esetleg egy picit túl pontoztam, de benne van az is, hogy tényleg kellemeset csalódtam. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://enaztanlattam.blog.hu/api/trackback/id/tr253319348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása